Czym jest WMS i czy jest potrzebny w sklepie internetowym?

Czym jest WMS i czy jest potrzebny w sklepie internetowym? | Omida VLS

Nie każdy sklep internetowy posiada swój WMS, ale każdy może rozważyć skorzystanie z rozwiązania zapewniającego taką integrację pomiędzy magazynem i swoim CMS. Wiele osób proces magazynowy może kojarzyć z trudnymi w działaniu zadaniami logistycznymi. Tak właśnie to wygląda w momencie kiedy rośnie ilość zamówień, a na magazynie brakuje miejsca na towar. Wyobrażamy sobie wtedy ogromne hale, wysokie po sam dach półki i magazynierów, którzy w roztargnieniu próbują ustalić gdzie dany towar na magazynie się znajduje. W dzisiejszym wpisie opowiemy o systemie WMS, który znacząco wpływa na przebieg całego procesu magazynowego.

Czym tak właściwie jest system WMS?

System WMS ang. „Warehouse Managment System” jest to profesjonalny program informatyczny, który ma na celu koordynację w codziennym zarządzaniu operacjami na magazynie. W zależności od typu wykonywanej czynności, system WMS grupuje zamówienia i zarządza procesem za pośrednictwem interfejsu dostępnego dla każdego pracownika magazynu na urządzeniu przenośnym (skaner lub tablet). System ten pozwala zaoszczędzić czas podczas szukania wybranych towarów, co prowadzi do zwiększenia zysku dzięki lepszej komunikacji na linii magazyn – dostawca - klient. Proces wdrożeniowy tego systemu do firmy trwa przeważnie od 3 do 12 miesięcy. Mają na to wpływ: budowa serwera lokalnego, lokalnej sieci internetowej oraz terminala dla magazynierów. W chwili wyboru partnera logistycznego warto zoorientować się w temacie doświadczenia danej firmy w procesie wdrażania. Taka postawa pozwoli oszczędzić sporo czasu i nerwów oraz zagwarantuje zastosowanie najlepszych narzędzi do integracji systemów magazynowych z ERP i CMS po stronie klinta.

Sprawdź film i dowiedz się, jak przebiega proces przyjęcia towarów w magazynie Omida VLS!

Dlaczego system WMS jest tak bardzo istotny w magazynach dla sklepów internetowych?

Sprawny system informatyczny pozwala kontrolować wszystkie procesy zachodzące w magazynie. Pozwala między innymi na łatwe przyjęcie towaru oraz proste zlokalizowanie wybranych przez magazyniera przedmiotów przeznaczonych do wysyłki. Najważniejszą funkcją, którą program ten oferuje jest możliwość kontroli stanów magazynowych aktualizujących na bieżąco dane o ruchu i stanie towarów. System ten jest bardzo elastyczny w dopasowaniu do specyfiki magazynu. Daje dużo możliwości konfiguracyjnych oraz łatwo integruje się z systemami takimi jak: MRP, TMS oraz ERP, o którym warto napisać trochę więcej.

Czym jest system WMS?

System ERP w korelacji z WMS

System ERP odpowiada za zbieranie informacji o klientach i umożliwia wystawianie dokumentów księgowych do każdej transakcji. Jest on bardzo elastyczny jeśli chodzi o funkcje i odpowiednie moduły. Dzięki zastosowanym funkcjom ERP został rozwinięty do poziomu technologii webowych i przeglądarek internetowych, dlatego wystawianie faktury w dowolnym miejscu stało się możliwe. Idąc w kierunku pełnej automatyzacji wystawianie faktur i paragonów za pomocą integracji pomiędzy sklepem internetowym, a ERP stało się możliwe i w tym wypadku do tej ścieżki połączeń dodany został moduł integrujący również pakowanie i ściągnięcie produktu ze stanu w magazynie.

Jaką rolę odgrywa system WMS?

System WMS otrzymuje zamówienie i wyświetla magazynierowi pozycję danego towaru na przestrzeni całego magazynu. Dzięki temu przyspieszamy proces przekazywania informacji i realizacja zamówienia w bardzo krótkim czasie jest możliwa, a magazynier wie w jakim miejscu dany towar się znajduje oraz jakie dodatkowe elementy powinny znaleźć się w paczce. Może to być dodatek w formie giftu od marki, a może to być instrukcja lub po prostu faktura załączona do paczki. Korzyści z zastosowania tych dwóch systemów czerpią zarówno klienci końcowi jak i właściciele sklepów internetowych automatyzujący procesy zachodzące w biznesie.

Czym jest system WMS?

Cały system WMS i połączony z nim ERP potrafi sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Sprawdź sam i przekonaj się jak działa system e-WMS nawiązując współpracę z Omida VLS. Szczegółowy opis procesów E-commerce znajdziesz na stronie https://omida.pl/ecommerce/.

Przeczytaj również

Uruchomiliśmy infolinię dotyczącą płatności! | Omida VLS

Uruchomiliśmy infolinię dotyczącą płatności!

Uruchomiliśmy infolinię płatności, aby zapewnić naszym partnerom wygodne i szybkie wsparcie w kwestiach finansowych.

Partnerstwo z Uniwersytetem WSB Merito Gdańsk | Omida VLS

Partnerstwo z Uniwersytetem WSB Merito Gdańsk

Podpisaliśmy umowę o kształcenie dualne z WSB Merito Gdańsk, obejmującą kierunki Transport-Spedycja-Logistyka

Branża TSL to ciagłe rozwiązywanie łamigłówek | Wywiad z Mikołajem Drozdem - Dyrektorem czterech oddziałów | Omida VLS

Branża TSL to ciagłe rozwiązywanie łamigłówek | Wywiad z Mikołajem Drozdem - Dyrektorem czterech oddziałów

Mikołaj uwielbia rozwiązywać złożone problemy i budować silne zespołowe relacje, co czyni go wyjątkowym liderem w świecie transportu i logistyki.

Adaptacja i Intuicja w Biznesie | Wywiad z Pawłem Pietrzakiem, Dyrektorem Handlowym Omida Logistics | Omida VLS

Adaptacja i Intuicja w Biznesie | Wywiad z Pawłem Pietrzakiem, Dyrektorem Handlowym Omida Logistics

Wywiad z Pawłem Pietrzakiem, specjalistą z wieloletnim doświadczeniem w sprzedaży, pozyskiwaniu i obsłudze klientów. Przez ponad 30 lat działalności zarządzał zespołami liczącymi nawet 350 osób, operującymi na terenie całej Europy.

Więcej artykułów

Newsletter

Zapisz się i zyskaj więcej. Dołącz do subskrybentów newslettera Omida VLS. Bądź na bieżąco z aktualnościami i ofertami TSL.

Wyrażam zgodę na wykorzystanie przez podmioty wchodzące w skład OMIDA Group [1] moich danych osobowych w celu przekazywania informacji dotyczących ofert lub promocji produktów i usług podmiotów wchodzących w skład grupy.
Zaznacz wszystkie
Zapoznałem się z klauzulą informacyjną *
Wybierz formę kontaktu:
elektronicznie (np. email, SMS)
przez telefon

Dobrowolność i prawo do wycofania zgody:
Administratorami danych osobowych są podmioty wchodzące w skład OMIDA Group, zwane w dalszej części łącznie „Administratorami. Administratorzy wyznaczyli wspólny punkt kontaktowy, który obsługuje Inspektor ochrony danych OMIDA Group. W sprawach ochrony danych osobowych można się kontaktować z Administratorami:

  • korespondencyjnie – kierując zapytania na adres Aleja Grunwaldzka 472C, 80-309 Gdańsk
  • drogą korespondencji elektronicznej na adres: iodo@omida.pl

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. W dowolnym momencie możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu Twoich danych osobowych w celach dotyczących marketingu bezpośredniego. W zakresie w jakim zgoda została wycofana, nie będziemy mogli kontaktować się z Tobą aby przekazać Ci informacje lub wskazówki dotyczące produktów lub usług Omida Group. Wyrażenie lub niewyrażenie zgody nie ma wpływu na jakiekolwiek inne zgody wyrażone w przeszłości lub takie, które zostaną wyrażone w przyszłości. Każda zgoda pozostaje ważna do czasu wycofania.

[1] Podmioty wchodzące w skład OMIDA Group:

  1. OMIDA Group Spółka Akcyjna
  2. Omida VLS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
  3. Omida 7r Solutions Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
  4. Omida SSC Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
  5. Omida Sea And Air Spółka Akcyjna
  6. Stark Log Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
  • Transport
  • Logistyka
  • Firma
  • Wycena Transportu
  • Kontakt
    • PolskiEnglishEspañol
Omida VLS Sp. z o.o.
Copyright © Omida VLS Sp. z o.o. 2010 - 2025
| Wszelkie prawa zastrzeżone