Czym jest WMS i czy jest potrzebny w sklepie internetowym?

Czym jest WMS i czy jest potrzebny w sklepie internetowym? | Omida Logistics

Nie każdy sklep internetowy posiada swój WMS, ale każdy może rozważyć skorzystanie z rozwiązania zapewniającego taką integrację pomiędzy magazynem i swoim CMS. Wiele osób proces magazynowy może kojarzyć z trudnymi w działaniu zadaniami logistycznymi. Tak właśnie to wygląda w momencie kiedy rośnie ilość zamówień, a na magazynie brakuje miejsca na towar. Wyobrażamy sobie wtedy ogromne hale, wysokie po sam dach półki i magazynierów, którzy w roztargnieniu próbują ustalić gdzie dany towar na magazynie się znajduje. W dzisiejszym wpisie opowiemy o systemie WMS, który znacząco wpływa na przebieg całego procesu magazynowego.

Czym tak właściwie jest system WMS?

System WMS ang. „Warehouse Managment System” jest to profesjonalny program informatyczny, który ma na celu koordynację w codziennym zarządzaniu operacjami na magazynie. W zależności od typu wykonywanej czynności, system WMS grupuje zamówienia i zarządza procesem za pośrednictwem interfejsu dostępnego dla każdego pracownika magazynu na urządzeniu przenośnym (skaner lub tablet). System ten pozwala zaoszczędzić czas podczas szukania wybranych towarów, co prowadzi do zwiększenia zysku dzięki lepszej komunikacji na linii magazyn – dostawca - klient. Proces wdrożeniowy tego systemu do firmy trwa przeważnie od 3 do 12 miesięcy. Mają na to wpływ: budowa serwera lokalnego, lokalnej sieci internetowej oraz terminala dla magazynierów. W chwili wyboru partnera logistycznego warto zoorientować się w temacie doświadczenia danej firmy w procesie wdrażania. Taka postawa pozwoli oszczędzić sporo czasu i nerwów oraz zagwarantuje zastosowanie najlepszych narzędzi do integracji systemów magazynowych z ERP i CMS po stronie klinta.

Sprawdź film i dowiedz się, jak przebiega proces przyjęcia towarów w magazynie Omida Logistcis!

Dlaczego system WMS jest tak bardzo istotny w magazynach dla sklepów internetowych?

Sprawny system informatyczny pozwala kontrolować wszystkie procesy zachodzące w magazynie. Pozwala między innymi na łatwe przyjęcie towaru oraz proste zlokalizowanie wybranych przez magazyniera przedmiotów przeznaczonych do wysyłki. Najważniejszą funkcją, którą program ten oferuje jest możliwość kontroli stanów magazynowych aktualizujących na bieżąco dane o ruchu i stanie towarów. System ten jest bardzo elastyczny w dopasowaniu do specyfiki magazynu. Daje dużo możliwości konfiguracyjnych oraz łatwo integruje się z systemami takimi jak: MRP, TMS oraz ERP, o którym warto napisać trochę więcej.

Czym jest system WMS?

System ERP w korelacji z WMS

System ERP odpowiada za zbieranie informacji o klientach i umożliwia wystawianie dokumentów księgowych do każdej transakcji. Jest on bardzo elastyczny jeśli chodzi o funkcje i odpowiednie moduły. Dzięki zastosowanym funkcjom ERP został rozwinięty do poziomu technologii webowych i przeglądarek internetowych, dlatego wystawianie faktury w dowolnym miejscu stało się możliwe. Idąc w kierunku pełnej automatyzacji wystawianie faktur i paragonów za pomocą integracji pomiędzy sklepem internetowym, a ERP stało się możliwe i w tym wypadku do tej ścieżki połączeń dodany został moduł integrujący również pakowanie i ściągnięcie produktu ze stanu w magazynie.

Jaką rolę odgrywa system WMS?

System WMS otrzymuje zamówienie i wyświetla magazynierowi pozycję danego towaru na przestrzeni całego magazynu. Dzięki temu przyspieszamy proces przekazywania informacji i realizacja zamówienia w bardzo krótkim czasie jest możliwa, a magazynier wie w jakim miejscu dany towar się znajduje oraz jakie dodatkowe elementy powinny znaleźć się w paczce. Może to być dodatek w formie giftu od marki, a może to być instrukcja lub po prostu faktura załączona do paczki. Korzyści z zastosowania tych dwóch systemów czerpią zarówno klienci końcowi jak i właściciele sklepów internetowych automatyzujący procesy zachodzące w biznesie.

Czym jest system WMS?

Cały system WMS i połączony z nim ERP potrafi sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Sprawdź sam i przekonaj się jak działa system e-WMS nawiązując współpracę z Omida Logistics. Szczegółowy opis procesów E-commerce znajdziesz na stronie https://omida.pl/ecommerce/.

Przeczytaj również

Łańcuch chłodniczy - definicja i zarządzanie | Omida Logistics

Łańcuch chłodniczy - definicja i zarządzanie

Łańcuch chłodniczy odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa i jakości produktów spożywczych, szczególnie tych, które wymagają utrzymania odpowiedniej temperatury.

Firma logistyczna — czym jest i jakie są jej obowiązki? | Omida Logistics

Firma logistyczna — czym jest i jakie są jej obowiązki?

Firma logistyczna - specjalizuje się w zarządzaniu dostawami, transportem i składowaniem towarów. Optymalizuje łańcuch dostaw, zapewniając efektywność biznesową. Poznaj jej obowiązki i zakres działań.

Giełda transportowa - czym jest i jak funkcjonuje? | Omida Logistics

Giełda transportowa - czym jest i jak funkcjonuje?

Giełda transportowa to specjalizowana platforma online, służąca do wymiany informacji i zawierania transakcji między różnymi podmiotami w branży transportowej.

Wywiad: Omida Logistics — Road to Ukraine. Transport towaru na trasie Polska-Ukraina oraz Ukraina-Polska. | Wywiad z Pawłem i Maciejem, którzy są inicjatorami projektu, w którym specjalizują się w ciągłym procesie dostaw pomiędzy Europą a Ukrainą. | Omida Logistics

Wywiad: Omida Logistics — Road to Ukraine. Transport towaru na trasie Polska-Ukraina oraz Ukraina-Polska. | Wywiad z Pawłem i Maciejem, którzy są inicjatorami projektu, w którym specjalizują się w ciągłym procesie dostaw pomiędzy Europą a Ukrainą.

Wywiad z Pawłem i Maciejem, którzy są inicjatorami projektu Road To Ukraine, w którym specjalizują się w ciągłym procesie dostaw towarów na trasie Polska-Ukraina oraz Ukraina-Polska.

Więcej artykułów

Newsletter

Zapisz się i zyskaj więcej. Dołącz do subskrybentów newslettera Omida Logistics. Bądź na bieżąco z aktualnościami i ofertami TSL.

* Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną o treści pochodzących od Omida Logistics Sp. z o.o.
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie przez Omida Logistics Sp. z o.o. telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących celem przedstawienia informacji handlowych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 lipca 2014 r. - Prawo telekomunikacyjne

Administratorem Państwa danych osobowych będzie Omida Logistics spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Omida). Można się z nami skontaktować w następujący sposób: listownie na adres: Aleja Grunwaldzka 472C, 80-309 Gdańsk, przez e-mail: bok@omida.pl lub telefonicznie: +48 58 741 88 14. Dane osobowe będziemy przetwarzać w celu przygotowania ofert dotyczących produktów i usług Omida. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdziesz tutaj.

  • Transport
  • Logistyka
  • Firma
  • Wycena Transportu
  • Kontakt
    • PolskiEnglishEspañolRomână
Omida Logistics Sp. z o.o.
Copyright © Omida Logistics Sp. z o.o. 2010 - 2024
| Wszelkie prawa zastrzeżone
Przeglądając tę stronę, zgadzasz się na używanie plików Cookies. Więcej na Polityka Prywatności  

Z dniem 19.06.2023 nastąpiła zmiana danych adresowych. Aktualne dane znajdują się w zakładce kontakt.