Jaki magazyn dla E-commerce wybrać?

Jaki magazyn dla E-commerce wybrać? | Omida Logistics

Zewnętrzny magazyn dla sklepów internetowych

Myśląc o usłudze E-commerce, wydaje się, że te typy magazynów nie różnią się niczym szczególnym względem innych. Jednak sprzedaż w tym konkretnym modelu stawia coraz wyższe wyzwania dla marek oferujących sprzedaż internetową. Taka sytuacja powoduje, że magazyn E-commerce wymaga od detalisty wielu specyficznych rozwiązań. W tym wpisie postaramy się wyjaśnić jakie usługi w magazynie usprawnią działanie sklepu internetowego. Przy wyborze powinniśmy uwzględnić kilka ważnych aspektów interesującego nas magazynu. Jednym z ważnych elementów jest typ budynku i aspekty techniczne jego budowy.

Magazynowanie

Magazynowanie to bardzo istotne pojęcie w przypadku wszystkich obszarów logistyki, transportu i spedycji. Rosnące oczekiwania klientów zmuszają do indywidualnego podejścia do dostaw, w których kluczową rolę odgrywają powierzchnie magazynowe i logistyka magazynowa. Wymagania związane z usługą dostawy następnego lub tego samego dnia podkreślają istotę posiadania odpowiednich powierzchni magazynowych i świadczenia dobrej jakości usług magazynowych.

Jak magazynowane są towary?

Sprawne zarządzanie procesami w magazynie to klucz do sprawnej logistyki. W zakresie usług logistyki magazyny nie tylko gwarantują wydajne i bezpieczne zarządzanie towarami, ale również są w stanie zautomatyzować procesy wymiany danych. W naszym rozwiązaniu zarządzania logistyką magazynową każdy klient może liczyć na indywidualne podejście i profesjonalne doradztwo.

Aspekty techniczne magazynu dla sklepów internetowych

Wybór możemy zacząć od budynku, w którym mógłbyś realizować usługi dla E-commerce. Specyfika Twojego produktu będzie tutaj kluczowa. Zwróć uwagę na wysokości regałów, rampy rozładunkowe i przestrzeń, która będzie odpowiadała Twoim potrzebom. Warto nadmienić w tym miejscu, że nie każdy magazyn prowadzi taki typ usługi, który spełni Twoje oczekiwania. W dalszej kolejności mógłbyś rozważyć magazyn, w którym znaczącą część kompletacji zamówień i wysyłek wykonują wyspecjalizowani pracownicy wyposażeni w najnowszy technologicznie sprzęt do obsługi magazynu. Taki magazyn pozwoli najlepiej zoptymalizować koszty magazynowania i wysyłki Twoich produktów. Działając w branży E-commerce przekonasz się, że im więcej automatyzacji tym lepiej dla Twojego biznesu. Jest to niewątpliwie duże udogodnienie dla samego personelu magazynu, ale również Ciebie jako potencjalnego klienta, jeśli chcesz, aby Twój klient otrzymywał towar odpowiednio spakowany i w krótkim czasie to zwróć na to uwagę. Następne w kolejności, warte uwagi są standardowe budynki klasy „A”, które mają wysokość min. 10 metrów, posadzkę bezpyłową o nośności min. 5T/m2, świetliki dachowe w ilości min. 2% w relacji do powierzchni całej posadzki, wyposażone w tryskacze przeciwpożarowe, automatyczne bramy dokujące. To niektóre z elementów, które powodują, że warto rozważyć ofertę takiego magazynu. Taki typ budynku jest chyba najbardziej uniwersalnym, a zarazem opłacalnym wyborem, ponieważ można w nim przechowywać bardzo dużo różnego rodzaju towarów. Na etapie reaserchu i rozmów z partnerem logistycznym warto wskazać typ towaru, jakim handlujesz.

Sprawdź wszystkie usługi logistyczne, które oferuje Omida Logistics!https://omida.pl/logistyka/

ecommerce

Aspekty technologiczne magazynu dla sklepów internetowych

Kolejnym ważnym elementem przy wyborze magazynu są możliwości systemu WMS. Magazyny E-commerce wykorzystują wsparcie systemów WMS, w których kompletacja produktów odbywa się za pośrednictwem kodów kreskowych i czytników. Taki system powinien być zintegrowany z Twoim CMS i umożliwiać automatyczne przesyłanie informacji o każdym zamówieniu. Jako dodatkowy ważny atut uwzględnij również to, czy WMS łączy się z Twoim ERP, czyli systemem fakturowym. Integracje pomiędzy wszystkimi środowiskami to klucz do zaoszczędzenia czasu i poprawnej jakości działania Twojego sklepu internetowego. Ogromnym atutem takiego systemu jest oszczędność czasu dostawy, ale także samego magazyniera. Nie musi on bowiem szukać towaru po całym magazynie, ponieważ informacja o lokalizacji poszukiwanego towaru i sposobie jego pakowania wyświetlana jest na czytniku. To oczywiście pozytywnie wpływa na koszt obsługi Twoich zamówień. Dodatkową korzyścią takiego systemu jest odpowiednie rozmieszczenie towarów na półkach bez obawy, że towar zostanie odłożony w złe miejsce lub będzie składowany w nadmiernych ilościach, co za tym idzie optymalizacja miejsca zajmowanego przez Twój towar w magazynie następuje samoistnie. To oczywiście spowoduje zmniejszenie kosztów obsługi Twojego sklepu internetowego. O dokładnych funkcjach, jakie spełnia system WMS, będziesz mógł przeczytać w kolejnym wpisie naszego informatora.

Najważniejsze usługi magazynowe dla sklepów internetowych

Przy wyborze magazynu dla sklepu internetowego zwróć uwagę na dodatkowe usługi oferowane przez firmę zarządzającą magazynem. -VAS ang. „Value-Added Services” znane jako szeroko pojęty Fullfilment. Są to usługi opierające się na wartości dodanej zaprojektowane do ulepszenia procesu obsługi zamówień i wpływania na zachowania konsumentów podczas procesu decyzyjnego dotyczącego danej marki.

  • Copacking to szeroko rozwinięta usługa obejmująca następujące czynności: pakowanie produktów, etykietowanie, przygotowanie do wysyłki, foliowanie oraz umieszczanie broszur reklamowych we wnętrzu opakowania.
  • Labeling wchodzący w szereg usług copackingu, odpowiada za etykietowanie towarów, które dostarczają informacji o zawartości produktu. Dzięki tej usłudze możesz zaznajomić się z zawartością towaru i sposobie jego zapakowania bezpośrednio z etykiety umieszczonej na opakowaniu.
  • Repacking rozumiany jako przełożenie towaru do innego pudełka opakowania czy kartonu z kartonów zbiorczych lub kartonów służących tylko do składowania. Aby nadać dodatkową wartość estetyczną, produkt przepakowywany jest do wybranych przez markę opakowań do wysyłki. Repacking jest istotny z perspektywy wizerunku marki, która ładnym opakowaniem zdobywa zaufanie klienta.

To tylko niektóre z funkcji magazynowych sklepu internetowego na miarę XXI w. dedykowany dla biznesu internetowego produkt, jakim jest Omida E-commerce. To właśnie ten produkt oferuje kompleksową obsługę magazynową sklepów internetowych. Bardziej szczegółowy opis znajdziesz na naszej podstronie Omida Ecommerce.

Przeczytaj również

Partnerstwo z Uniwersytetem WSB Merito Gdańsk | Omida Logistics

Partnerstwo z Uniwersytetem WSB Merito Gdańsk

Podpisaliśmy umowę o kształcenie dualne z WSB Merito Gdańsk, obejmującą kierunki Transport-Spedycja-Logistyka

Łańcuch dostaw — definicja, rodzaje oraz metody zarządzania SCM. | Omida Logistics

Łańcuch dostaw — definicja, rodzaje oraz metody zarządzania SCM.

Łańcuch dostaw to sekwencja procesów i działań związanych z dostawą produktów lub usług od dostawcy do klienta końcowego.

Logistyk - czym się zajmuje i jak wygląda jego praca? | Omida Logistics

Logistyk - czym się zajmuje i jak wygląda jego praca?

Logistyka to skomplikowany system, który opiera się o wiele aspektów odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie branży TSL

Firma logistyczna — czym jest i jakie są jej obowiązki? | Omida Logistics

Firma logistyczna — czym jest i jakie są jej obowiązki?

Firma logistyczna - specjalizuje się w zarządzaniu dostawami, transportem i składowaniem towarów. Optymalizuje łańcuch dostaw, zapewniając efektywność biznesową. Poznaj jej obowiązki i zakres działań.

Więcej artykułów

Newsletter

Zapisz się i zyskaj więcej. Dołącz do subskrybentów newslettera Omida Logistics. Bądź na bieżąco z aktualnościami i ofertami TSL.

* Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną o treści pochodzących od Omida Logistics Sp. z o.o.
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie przez Omida Logistics Sp. z o.o. telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących celem przedstawienia informacji handlowych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 lipca 2014 r. - Prawo telekomunikacyjne

Administratorem Państwa danych osobowych będzie Omida Logistics spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Omida). Można się z nami skontaktować w następujący sposób: listownie na adres: Aleja Grunwaldzka 472C, 80-309 Gdańsk, przez e-mail: bok@omida.pl lub telefonicznie: +48 58 741 88 14. Dane osobowe będziemy przetwarzać w celu przygotowania ofert dotyczących produktów i usług Omida. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdziesz tutaj.

  • Transport
  • Logistyka
  • Firma
  • Wycena Transportu
  • Kontakt
    • PolskiEnglishEspañolRomână
Omida Logistics Sp. z o.o.
Copyright © Omida Logistics Sp. z o.o. 2010 - 2024
| Wszelkie prawa zastrzeżone