Jaki magazyn dla E-commerce wybrać?

Myśląc o usłudze E-commerce, wydaje się, że te typy magazynów nie różnią się niczym szczególnym względem innych. Jednak sprzedaż w tym konkretnym modelu stawia coraz wyższe wyzwania dla marek oferujących sprzedaż Internetową. Taka sytuacja powoduje, że magazyn E-commerce wymaga od detalisty wielu specyficznych rozwiązań. W tym wpisie postaramy się wyjaśnić jakie usługi w magazynie usprawnią działanie sklepu internetowego. Przy wyborze powinniśmy uwzględnić kilka ważnych aspektów interesującego nas magazynu. Jednym z ważnych elementów jest typ budynku i aspekty techniczne jego budowy.

Aspekty techniczne magazynu dla sklepów internetowych

Wybór możemy zacząć od Budynku, w którym mógłbyś realizować usługi dla E-commerce. Specyfika Twojego produktu będzie tutaj kluczowa. Zwróć uwagę na wysokości regałów, rampy rozładunkowe i przestrzeń, która będzie odpowiadała Twoim potrzebom. Warto nadmienić w tym miejscu, że nie każdy magazyn prowadzi taki typ usługi, który spełni Twoje oczekiwania. W dalszej kolejności mógłbyś rozważyć magazyn, w którym znaczącą część kompletacji zamówień i wysyłek wykonują wyspecjalizowani pracownicy wyposażeni w najnowszy technologicznie sprzęt do obsługi magazynu. Taki magazyn pozwoli najlepiej zoptymalizować koszty magazynowania i wysyłki Twoich produktów. Działając w branży E-commerce przekonasz się, że im więcej automatyzacji tym lepiej dla Twojego biznesu. Jest to niewątpliwie duże udogodnienie dla samego personelu magazynu, ale również Ciebie jako potencjalnego klienta, jeśli chcesz, aby Twój klient otrzymywał towar odpowiednio spakowany i w krótkim czasie to zwróć na to uwagę. Następne w kolejności, warte uwagi są standardowe budynki klasy „A”, które mają wysokość min. 10 metrów, posadzkę bezpyłową o nośności min. 5T/m2, świetliki dachowe w ilości min. 2% w relacji do powierzchni całej posadzki, wyposażone w tryskacze przeciwpożarowe, automatyczne bramy dokujące. To niektóre z elementów, które powodują, że warto rozważyć ofertę takiego magazynu. Taki typ budynku jest chyba najbardziej uniwersalnym, a zarazem opłacalnym wyborem, ponieważ można w nim przechowywać bardzo dużo różnego rodzaju towarów. Na etapie reaserchu i rozmów z partnerem logistycznym warto wskazać typ towaru, jakim handlujesz.

ecommerce

Aspekty technologiczne magazynu dla sklepów internetowych

Kolejnym ważnym elementem przy wyborze magazynu są możliwości systemu WMS. Magazyny E-commerce wykorzystują wsparcie systemów WMS, w których kompletacja produktów odbywa się za pośrednictwem kodów kreskowych i czytników. Taki system powinien być zintegrowany z Twoim CMS i umożliwiać automatyczne przesyłanie informacji o każdym zamówieniu. Jako dodatkowy ważny atut uwzględnij również to, czy WMS łączy się z Twoim ERP, czyli systemem fakturowym. Integracje pomiędzy wszystkimi środowiskami to klucz do zaoszczędzenia czasu i poprawnej jakości działania Twojego sklepu internetowego. Ogromnym atutem takiego systemu jest oszczędność czasu dostawy, ale także samego magazyniera. Nie musi on bowiem szukać towaru po całym magazynie, ponieważ informacja o lokalizacji poszukiwanego towaru i sposobie jego pakowania wyświetlana jest na czytniku. To oczywiście pozytywnie wpływa na koszt obsługi Twoich zamówień. Dodatkową korzyścią takiego systemu jest odpowiednie rozmieszczenie towarów na półkach bez obawy, że towar zostanie odłożony w złe miejsce lub będzie składowany w nadmiernych ilościach, co za tym idzie optymalizacja miejsca zajmowanego przez Twój towar w magazynie następuje samoistnie. To oczywiście spowoduje zmniejszenie kosztów obsługi Twojego sklepu internetowego. O dokładnych funkcjach, jakie spełnia system WMS, będziesz mógł przeczytać w kolejnym wpisie naszego informatora.

Najważniejsze usługi magazynowe dla sklepów internetowych

Przy wyborze magazynu dla sklepu internetowego zwróć uwagę na dodatkowe usługi oferowane przez firmę zarządzającą magazynem. -VAS ang. „Value-Added Services” znane jako szeroko pojęty Fullfilment. Są to usługi opierające się na wartości dodanej zaprojektowane do ulepszenia procesu obsługi zamówień i wpływania na zachowania konsumentów podczas procesu decyzyjnego dotyczącego danej marki.

  • Copacking to szeroko rozwinięta usługa obejmująca następujące czynności: pakowanie produktów, etykietowanie, przygotowanie do wysyłki, foliowanie oraz umieszczanie broszur reklamowych we wnętrzu opakowania.
  • Labeling wchodzący w szereg usług copackingu, odpowiada za etykietowanie towarów, które dostarczają informacji o zawartości produktu. Dzięki tej usłudze możesz zaznajomić się z zawartością towaru i sposobie jego zapakowania bezpośrednio z etykiety umieszczonej na opakowaniu.
  • Repacking rozumiany jako przełożenie towaru do innego pudełka opakowania czy kartonu z kartonów zbiorczych lub kartonów służących tylko do składowania. Aby nadać dodatkową wartość estetyczną, produkt przepakowywany jest do wybranych przez markę opakowań do wysyłki. Repacking jest istotny z perspektywy wizerunku marki, która ładnym opakowaniem zdobywa zaufanie klienta.

To tylko niektóre z funkcji magazynowych sklepu internetowego na miarę XXI w. dedykowany dla biznesu internetowego produkt, jakim jest Omida E-commerce. To właśnie ten produkt oferuje kompleksową obsługę magazynową sklepów internetowych. Bardziej szczegółowy opis znajdziesz na naszej podstronie https://omida.pl/ecommerce/