Jaki magazyn dla E-commerce wybrać?

Jaki magazyn dla E-commerce wybrać? | Omida VLS

Zewnętrzny magazyn dla sklepów internetowych

Myśląc o usłudze E-commerce, wydaje się, że te typy magazynów nie różnią się niczym szczególnym względem innych. Jednak sprzedaż w tym konkretnym modelu stawia coraz wyższe wyzwania dla marek reklamujących sprzedaż internetową. Taka sytuacja powoduje, że magazyn E-commerce wymaga od detalisty wielu specyficznych rozwiązań. W tym wpisie postaramy się wyjaśnić jakie usługi w magazynie usprawnią działanie sklepu internetowego. Przy wyborze powinniśmy uwzględnić kilka ważnych aspektów interesującego nas magazynu. Jednym z ważnych elementów jest typ budynku i aspekty techniczne jego budowy.

Magazynowanie

Magazynowanie to bardzo istotne pojęcie w przypadku wszystkich obszarów logistyki, transportu i spedycji. Rosnące oczekiwania klientów zmuszają do indywidualnego podejścia do dostaw, w których kluczową rolę odgrywają powierzchnie magazynowe i logistyka magazynowa. Wymagania związane z usługą dostawy następnego lub tego samego dnia podkreślają istotę posiadania odpowiednich powierzchni magazynowych i świadczenia dobrej jakości usług magazynowych.

Jak magazynowane są towary?

Sprawne zarządzanie procesami w magazynie to klucz do sprawnej logistyki. W zakresie usług logistyki magazyny nie tylko gwarantują wydajne i bezpieczne zarządzanie towarami, ale również są w stanie zautomatyzować procesy wymiany danych. W naszym rozwiązaniu zarządzania logistyką magazynową każdy klient może liczyć na indywidualne podejście i profesjonalne doradztwo.

Aspekty techniczne magazynu dla sklepów internetowych

Wybór możemy zacząć od budynku, w którym mógłbyś realizować usługi dla E-commerce. Specyfika Twojego produktu będzie tutaj kluczowa. Zwróć uwagę na wysokości regałów, rampy rozładunkowe i przestrzeń, która będzie odpowiadała Twoim potrzebom. Warto nadmienić w tym miejscu, że nie każdy magazyn prowadzi taki typ usługi, który spełni Twoje oczekiwania. W dalszej kolejności mógłbyś rozważyć magazyn, w którym znaczącą część kompletacji zamówień i wysyłek wykonują wyspecjalizowani pracownicy wyposażeni w najnowszy technologicznie sprzęt do obsługi magazynu. Taki magazyn pozwoli najlepiej zoptymalizować koszty magazynowania i wysyłki Twoich produktów. Działając w branży E-commerce przekonasz się, że im więcej automatyzacji tym lepiej dla Twojego biznesu. Jest to niewątpliwie duże udogodnienie dla samego personelu magazynu, ale również Ciebie jako potencjalnego klienta, jeśli chcesz, aby Twój klient otrzymywał towar odpowiednio spakowany i w krótkim czasie to zwróć na to uwagę. Następne w kolejności, warte uwagi są standardowe budynki klasy „A”, które mają wysokość min. 10 metrów, posadzkę bezpyłową o nośności min. 5T/m2, świetliki dachowe w ilości min. 2% w relacji do powierzchni całej posadzki, wyposażone w tryskacze przeciwpożarowe, automatyczne bramy dokujące. To niektóre z elementów, które powodują, że warto rozważyć ofertę takiego magazynu. Taki typ budynku jest chyba najbardziej uniwersalnym, a zarazem opłacalnym wyborem, ponieważ można w nim przechowywać bardzo dużo różnego rodzaju towarów. Na etapie reaserchu i rozmów z partnerem logistycznym warto wskazać typ towaru, jakim handlujesz.

Sprawdź wszystkie usługi logistyczne, które świadczy Omida VLS!

ecommerce

Aspekty technologiczne magazynu dla sklepów internetowych

Kolejnym ważnym elementem przy wyborze magazynu są możliwości systemu WMS. Magazyny E-commerce wykorzystują wsparcie systemów WMS, w których kompletacja produktów odbywa się za pośrednictwem kodów kreskowych i czytników. Taki system powinien być zintegrowany z Twoim CMS i umożliwiać automatyczne przesyłanie informacji o każdym zamówieniu. Jako dodatkowy ważny atut uwzględnij również to, czy WMS łączy się z Twoim ERP, czyli systemem fakturowym. Integracje pomiędzy wszystkimi środowiskami to klucz do zaoszczędzenia czasu i poprawnej jakości działania Twojego sklepu internetowego. Ogromnym atutem takiego systemu jest oszczędność czasu dostawy, ale także samego magazyniera. Nie musi on bowiem szukać towaru po całym magazynie, ponieważ informacja o lokalizacji poszukiwanego towaru i sposobie jego pakowania wyświetlana jest na czytniku. To oczywiście pozytywnie wpływa na koszt obsługi Twoich zamówień. Dodatkową korzyścią takiego systemu jest odpowiednie rozmieszczenie towarów na półkach bez obawy, że towar zostanie odłożony w złe miejsce lub będzie składowany w nadmiernych ilościach, co za tym idzie optymalizacja miejsca zajmowanego przez Twój towar w magazynie następuje samoistnie. To oczywiście spowoduje zmniejszenie kosztów obsługi Twojego sklepu internetowego. O dokładnych funkcjach, jakie spełnia system WMS, będziesz mógł przeczytać w kolejnym wpisie naszego informatora.

Najważniejsze usługi magazynowe dla sklepów internetowych

Przy wyborze magazynu dla sklepu internetowego zwróć uwagę na dodatkowe usługi świadczone przez firmę zarządzającą magazynem. -VAS ang. „Value-Added Services” znane jako szeroko pojęty Fullfilment. Są to usługi opierające się na wartości dodanej zaprojektowane do ulepszenia procesu obsługi zamówień i wpływania na zachowania konsumentów podczas procesu decyzyjnego dotyczącego danej marki.

  • Copacking to szeroko rozwinięta usługa obejmująca następujące czynności: pakowanie produktów, etykietowanie, przygotowanie do wysyłki, foliowanie oraz umieszczanie broszur reklamowych we wnętrzu opakowania.
  • Labeling wchodzący w szereg usług copackingu, odpowiada za etykietowanie towarów, które dostarczają informacji o zawartości produktu. Dzięki tej usłudze możesz zaznajomić się z zawartością towaru i sposobie jego zapakowania bezpośrednio z etykiety umieszczonej na opakowaniu.
  • Repacking rozumiany jako przełożenie towaru do innego pudełka opakowania czy kartonu z kartonów zbiorczych lub kartonów służących tylko do składowania. Aby nadać dodatkową wartość estetyczną, produkt przepakowywany jest do wybranych przez markę opakowań do wysyłki. Repacking jest istotny z perspektywy wizerunku marki, która ładnym opakowaniem zdobywa zaufanie klienta.

To tylko niektóre z funkcji magazynowych sklepu internetowego na miarę XXI w. dedykowany dla biznesu internetowego produkt, jakim jest Omida E-commerce. To właśnie ten produkt oferuje kompleksową obsługę magazynową sklepów internetowych. Bardziej szczegółowy opis znajdziesz na naszej podstronie Omida Ecommerce.

Przeczytaj również

Uruchomiliśmy infolinię dotyczącą płatności! | Omida VLS

Uruchomiliśmy infolinię dotyczącą płatności!

Uruchomiliśmy infolinię płatności, aby zapewnić naszym partnerom wygodne i szybkie wsparcie w kwestiach finansowych.

Partnerstwo z Uniwersytetem WSB Merito Gdańsk | Omida VLS

Partnerstwo z Uniwersytetem WSB Merito Gdańsk

Podpisaliśmy umowę o kształcenie dualne z WSB Merito Gdańsk, obejmującą kierunki Transport-Spedycja-Logistyka

Branża TSL to ciagłe rozwiązywanie łamigłówek | Wywiad z Mikołajem Drozdem - Dyrektorem czterech oddziałów | Omida VLS

Branża TSL to ciagłe rozwiązywanie łamigłówek | Wywiad z Mikołajem Drozdem - Dyrektorem czterech oddziałów

Mikołaj uwielbia rozwiązywać złożone problemy i budować silne zespołowe relacje, co czyni go wyjątkowym liderem w świecie transportu i logistyki.

Adaptacja i Intuicja w Biznesie | Wywiad z Pawłem Pietrzakiem, Dyrektorem Handlowym Omida Logistics | Omida VLS

Adaptacja i Intuicja w Biznesie | Wywiad z Pawłem Pietrzakiem, Dyrektorem Handlowym Omida Logistics

Wywiad z Pawłem Pietrzakiem, specjalistą z wieloletnim doświadczeniem w sprzedaży, pozyskiwaniu i obsłudze klientów. Przez ponad 30 lat działalności zarządzał zespołami liczącymi nawet 350 osób, operującymi na terenie całej Europy.

Więcej artykułów

Newsletter

Zapisz się i zyskaj więcej. Dołącz do subskrybentów newslettera Omida VLS. Bądź na bieżąco z aktualnościami i ofertami TSL.

Wyrażam zgodę na wykorzystanie przez podmioty wchodzące w skład OMIDA Group [1] moich danych osobowych w celu przekazywania informacji dotyczących ofert lub promocji produktów i usług podmiotów wchodzących w skład grupy.
Zaznacz wszystkie
Zapoznałem się z klauzulą informacyjną *
Wybierz formę kontaktu:
elektronicznie (np. email, SMS)
przez telefon

Dobrowolność i prawo do wycofania zgody:
Administratorami danych osobowych są podmioty wchodzące w skład OMIDA Group, zwane w dalszej części łącznie „Administratorami. Administratorzy wyznaczyli wspólny punkt kontaktowy, który obsługuje Inspektor ochrony danych OMIDA Group. W sprawach ochrony danych osobowych można się kontaktować z Administratorami:

  • korespondencyjnie – kierując zapytania na adres Aleja Grunwaldzka 472C, 80-309 Gdańsk
  • drogą korespondencji elektronicznej na adres: iodo@omida.pl

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. W dowolnym momencie możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu Twoich danych osobowych w celach dotyczących marketingu bezpośredniego. W zakresie w jakim zgoda została wycofana, nie będziemy mogli kontaktować się z Tobą aby przekazać Ci informacje lub wskazówki dotyczące produktów lub usług Omida Group. Wyrażenie lub niewyrażenie zgody nie ma wpływu na jakiekolwiek inne zgody wyrażone w przeszłości lub takie, które zostaną wyrażone w przyszłości. Każda zgoda pozostaje ważna do czasu wycofania.

[1] Podmioty wchodzące w skład OMIDA Group:

  1. OMIDA Group Spółka Akcyjna
  2. Omida VLS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
  3. Omida 7r Solutions Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
  4. Omida SSC Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
  5. Omida Sea And Air Spółka Akcyjna
  6. Stark Log Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
  • Transport
  • Logistyka
  • Firma
  • Wycena Transportu
  • Kontakt
    • PolskiEnglishEspañol
Omida VLS Sp. z o.o.
Copyright © Omida VLS Sp. z o.o. 2010 - 2025
| Wszelkie prawa zastrzeżone